Loading

Te salut!

Cred ca prezentarea PERFECTA nu exista! 

Am aceasta convingere desi, mi se intampla des sa mi se spuna ca am livrat un discurs impecabil. Insa, daca analizez in detaliu inregistrarea discursului, intotdeauna gasesc ceva ce poate fi optimizat.

Si ma bucur cand se intampla acest lucru. Pentru ca asta este una din activitatile mele principale: sa imbunatatesc prezentari (ale mele si ale clientilor mei) pentru a creste impactul emotional si rational pe care il au asupra publicului.

In urma cu 1 an de zile nu m-as fi bucurat deloc daca as fi descoperit ca prezentarea mea nu a fost perfecta. Am fost un perfectionist pana in maduva oaselor si acest lucru m-a afectat enorm din punct de vedere emotional.

Astazi te rog sa nu faci aceeasi greseala ca si mine. Nu urmari perfectiunea atunci cand vorbesti, ci cauta sa obtii succesul de fiecare data.

Perfectiunea nu poate fi atinsa si urmarirea ei iti va aduce multa frustrare. Succesul unei prezentari este foarte fezabil si iti va aduce mult mai multe satisfactii.

Incepe prin a defini clar ce inseamna pentru tine SUCCESUL inaintea fiecarei prezentari. Acea definitie a succesului se poate modifica in functie de circumstante si de nivelul tau de evolutie ca speaker.

Pentru un speaker incepator, succesul ar putea insemna sa supravietuiesti discursului fara sa lesini. Toata lumea incepe de undeva …

Dupa ce ai trecut de aceasta etapa, poti defini succesul in functie de cat de bine reusesti sa „misti oamenii”. Contureaza-ti notiunea unei prezentari de succes prin raspunsul la intrebarea: „Ce imi doresc ca oamenii sa Gandeasca, sa Simta sau sa Faca dupa ce mi-am terminat discursul?

Daca iti doresti o actiune simpla: sa iti cumpere produsul, sa te angajeze sau sa iti accepe ideea, atunci succesul va fi usor de masurat.

Daca vorbesti in fata unui grup in care fiecare ascultator va face o actiune in functie de propriile sale interpretari si decizii, atunci succesul nu mai poate fi definit ca obtinerea unui impact de 100%.

Aceasta situatie apare atunci cand sustii un training, cand vorbesti la o conferinta sau in fata echipei pe care o conduci la locul de munca.

Cand vorbesti unui grup iti poti defini succesul astfel: „Sa determin 60% din cei prezenti sa actioneze la final.” Nu te supara daca 40% nu vor face nimic. Tot ai obtinut ceea ce ti-ai propus.

In functie de obiectiv, succesul poate insemna sa inspiri doar 10% din public. De aceea e extrem de important sa ai o definitie clara a succesului inainte sa incepi sa vorbesti.

Nu te critica daca ai avut greseli, daca ai uitat ceva sau daca ai facut pauze, atata timp cat ai reusit sa iti indeplinesti scopul: acela de a misca oamenii.

Da, cu siguranta iti doresti sa iti imbunatatesti si mai mult abilitatile de prezentare. Continua sa faci asta. Dar ceea ce iti doresti sunt rezultatele finale. Acesta e motivul pentru care vorbesti.

Daca vrei sa devii un vorbitor de succes, atunci concentreaza-te pe succes, nu pe a atinge perfectiunea. Defineste-ti succesul pentru prezentarea ta in mod clar si nu lasa piedicile, greselile si criticile, sa te distraga de la drum.

Urmeaza-ti Zvacul!

Ovidiu

P.S.1 In Mai, la Timisoara, am castigat Concursul National de Discursuri Pregatite in Limba Engleza cu un discurs care nu a fost perfect, dar a avut succes. Stiu ca nu a fost perfect pentru ca l-am imbunatatit pentru Concursul European de la Boras.

Poti viziona discursul aici:

[youtube id=”EfDLHjlbQAg” responsive=”true” showinfo=”false” branding=”false” hd=”false” autoplay=”false” controls=”false” theme=”light”]

 

P.S.2 Pe 4 Iunie am sustinut primul meu seminar cu peste 300 de persoane: „Comunica Autentic – De la Anxietate la Zambet”. Nu a fost un seminar perfect. Am invatat multe si stiu ce pot imbunatati pe viitor. Dar a fost un seminar de succes conform obiectivelor pe care mi le-am stabilit.

Poti vedea o galerie cu poze aici: POZE SEMINAR