Loading

Toti speakerii care au castigat Campionatul Mondial de Public Speaking si-au construit discursurile in jurul unei sau mai multor povesti personale.

Toate pitch-urile de succes, care au reusit sa atraga fonduri, resurse, sponsorizari au in spate o poveste personala.

Motivul pentru care povestile au un succes atat de mare este acela ca ne vulnerabilizeaza in fata publicului nostru, ne ofera autenticitate si creeaza conexiuni emotionale cu publicul.

Totusi, sunt cateva intrebari legate de aceste povesti: „Cum poti sa stii daca povestea iti va imbunatati speech-ul?„, „Cate detalii sa dezvalui si cate sa incluzi?„, „Cand ajungi sa dai prea mult din casa?

Astazi vreau sa iti ofer 6 idei care sa te ajute sa captivezi publicul si sa-l faci sa absoarba fiecare cuvant pe care il rostesti atunci cand spui o poveste.

Pentru a relata cu succes o poveste e important sa tii cont de:

1. CONTEXT. Impartaseste povestea intr-un moment in care publicul tau va fi interesat sa o asculte. De exemplu, o intamplare amuzanta despre cand te-ai pierdut in padure ca adolescent ar putea fi o excelenta introducere pentru un discurs despre importanta tehnicilor de supravietuire.

2. RELEVANTA. Dezvaluirile personale ar fi bine sa corespunda cu asteptarile publicului legate de tema pe care o vei prezenta. Daca vorbesti despre echipa favorita de fotbal intr-un discurs care are ca tema leadership-ul, povestea este relevanta doar daca poti sa faci legatura cu modul in care se formeaza marile echipe.

3. MODUL DE LIVRARE. Daca povestea ta este trista, atunci spune-o intr-o maniera melancolica. Daca povestea este amuzanta, atunci relateaz-o cu entuziasm. Poti sa o spui si intr-un mod ironic, cat timp nu chinui publicul sa-si dea seama singur ce ai intentionat sa spui, ca atunci cand spui o poveste trista intr-un mod amuzant.

4. PREGATIRE. Povestea ta este trista, tragica sau chiar depresiva? Daca vrei sa vorbesti despre o intamplare dramatica din viata ta, asigura-te ca ranile sunt inchise inainte sa o impartasesti publicului. Acesta are nevoie sa stie ca vorbitorul detine controlul, altfel cei din sala vor crede ca e nevoie sa isi asume rolul de „salvatori” si vor simti ca au o responsabilitate pe care nu si-au dorit-o la inceput.

5. DURATA. Incepe, treci la subiect si incheie. Nu risca sa pierzi atentia publicului tau prin relatarea unei povesti de durata despre tine, decat daca fiecare detaliu este important si are legatura cu mesajul pe care vrei sa-l transmiti publicului.

6. CONEXIUNE. Construieste-ti povestea astfel incat la finalul ei sa revii imediat la mesajul principal al discursului tau printr-o tranzitie lina. In acest fel vei reusi sa mentii atentia publicului si oamenii vor fi mult mai receptivi sa iti primeasca mesajul. Nu te baza pe faptul ca publicul va tine minte detaliile cheie pe parcursul prezentarii tale. Leaga ideile rapid si clar.

Te incurajez sa spui povesti care te fac sa te simti bine, povesti amuzante sau povesti din care ai invatat ceva. Cand dezvalui informatii personale, fa-o intr-un mod in care nu provoaca publicului o stare de disconfort pentru prea mult timp.

Unii vorbitori evita sa vorbeasca despre experientele lor personale deoarece considera ca acestea nu sunt interesante. Chiar din contra, povestile personale te ajuta sa te conectezi emotional cu publicul tau, sa amplifice mesajul pe care vrei sa il transmiti, sa adauge autenticitate, veridicitate, naturalete si un element de noutate prezentarii pentru ca nimeni altcineva nu a trecut prin exact aceeasi situatie.

Daca ti-a placut articolul, te rog sa imi lasi un comentariu cu un mesaj cheie pe care l-ai extras dintr-o experienta de-a ta (o morala).

Spor la povestit!

Ovidiu