Loading

Cum poţi să simplifici structura mesajului tău şi să îi adaugi mai mult impact? Construieşte fundaţia prezentării tale în jurul unei triade. În continuare îţi voi prezenta trei modalităţi prin care poţi face acest lucru în discursul tău:

3 Opţiuni

Este o metodă eficientă pentru a oferi un set de opţiuni audienţei tale. Într-o prezentare de vânzări îi poţi oferi clientului posibilitatea să aleagă între: Minimal, Standard şi Avansat. Unele magazine oferă produse a căror calitate variază: Acceptabile, Bune şi Optime. Trei opţiuni sunt suficiente pentru ca publicul tău să simtă că deţine controlul şi în acelaşi timp să nu fie copleşit cu prea multe variante. Gândeşte-te cât de dificil ar fi să te decizi dacă ai avea un meniu cu 37 de arome de îngheţată. Oferă publicului trei opţiuni şi nu vor fi prinşi în capcana “da/nu”. Vor putea să aleagă între mai multe variante.

3 Paşi

Când vrei să explici un proiect sau un proces, împarte-l în trei faze sau etape. Fiecare poate să fie compusă din mai multe activităţi. Divizând procesul în trei paşi vei ajuta publicul să înţeleagă mai uşor imaginea de ansamblu şi să vadă în ce direcţie te îndrepţi. Deseori, ei nu au nevoie să înţeleagă toate detaliile. Trei paşi nu îl vor intimida pe cel care te ascultă. Descrierea planului în trei paşi te va ajuta să îţi dezvolţi o perspectivă mai clară asupra subiectului.

3 Motive

Aceasta este o metodă eficientă de a răspunde la o întrebare. Imaginează-ţi că cineva te întreabă: “De ce te-aş angaja pe tine?”, “De ce e produsul tău atât de scump?” sau “Prin ce se diferenţiază compania ta de celelalte?” Poţi răspunde la oricare din aceste întrebări astfel: “Principalele 3 motive sunt …
Evident, vei prezenta cele mai puternice argumente. Acestea îţi vor asigura o prezentare foarte convingătoare. Trei puncte tari sunt mai puternice decât cinci sau mai multe puncte mediocre. Această abordare arată că îţi pasă şi respecţi timpul ascultătorului şi că eşti capabil să îţi prioritizezi ideile.

Care este triada pe care o vei folosi tu la următoarea ta prezentare?

OVIDIU