Loading

20 de bariere care te impiedica sa te conectezi cu publicul tau (partea 2)

Poti sa ai cel mai valoros mesaj din lume, daca nu te conectezi cu persoanele cu care vorbesti, totul se pierde.
E ca si cum ai vorbi la telefon cu un prieten si ai avea ceva foarte important sa ii spui, dar semnalul tot cade.
Indiferent care este mesajul pe care vrei sa il transmiti, acesta nu ajunge la destinatar.

In articolul de AICI ti-am prezentat primele 10 din cele 20 de bariere care impiedica conexiunea dintre un speaker si publicul sau.

Astazi continuam cu celelalte 10 bariere!

UNSPREZECE: Te uiti in majoritatea timpului la persoanele dintr-o singura parte a salii. Am vazut atat de multi speakeri care se intorc putin (nu foarte mult) si se orienteaza catre o parte salii pe durata a 80% din discursul lor. Fiecare persoana trebuie sa simta ca atunci cand vorbesti, i te adresezi direct ei, altfel nu te vei conecta cu ea. Uita-te la toate persoanele atunci cand vorbesti in public

DOISPREZECE: Nu reactionezi, la reactiile oamenilor din sala. Vor fi momente, pe parcursul prezentarii tale cand unele persoane din sala vor reactiona in anumite moduri (se uita contrariati la tine, zambesc, casca, plang, au tendinta sa ridice mana sa intrebe ceva).

Daca tu continui sa vorbesti, fara ca macar sa te uiti la ei si sa le confirmi ca esti acolo cu ei, nu te vei conecta cu ei. In schimb, o sa para ca tu ai putea sa tii acea prezentare fix la fel si daca ei nu ar fi prezenti. Vorbitul in public implica un schimb de energie. Daca blochezi acea energie e ca si cum ai bloca sangele sa curga. Rezultatele sunt dezastruoase.

TREISPREZECE: Ne spui povesti, in loc sa ne iei cu tine in povesti. Nu relata povesti care au avut loc candva in trecut, lasa-ne sa experimentam aceleasi povesti care au loc din nou, acum. Poti sa faci acest lucru folosindu-te de dialog, expresii faciale, reactii vocale, implicare emotionala si folosirea spatiului scenei.

PAISPREZECE: Nu folosesti personaje cu care publicul se poate identifica. Daca toate povestile tale sunt despre cum ai escaladat muntele Everest si despre cum ai facut lucruri pe care publicul nu le-a facut niciodata si nici nu isi doreste sa le faca vreodata, s-ar putea sa ai o problema sa te conectezi cu el, in cazul in care nu folosesti principii universale din calatoria eroului care pot sa suplineasca acea discrepanta.

Imi amintesc ca am tinut o prezentare intr-un oras mai mic din Romania si am avut in public foarte multe persoane in varsta. Asta m-a pus pe ganduri: „Cum se vor identifica acesti oameni cu mine?” Raspunsul este ca nu erau nevoiti sa faca asta. Le-am spus cateva povesti despre sfaturile pe care le-am primit de la bunicul meu, iar ei fiind bunici la randul lor, s-au identificat cu el. Asa ca ei s-au identificat cu mine, indirect, prin personajele din povestea mea. E ok si asa!

CINCISPREZECE: Discursul este o autobiografie verbala si lasa publicul sa se intrebe la ce o sa-i foloseasca toata acea informatie. Nu pune publicul sa munceasca din greu. Oamenii trebuie sa stie ce vor castiga din prezentarea ta si trebuie sa stie asta de la inceput, nu sa afle doar la final. Prezentarea nu ar trebui sa fie ceva de genul: „Am facut asta si pe urma am facut aia si pe urma aialalata …” si apoi la final sa spui „Si voi puteti face asta!” In acest fel toata prezentarea este despre tine, nu despre a-i ajuta pe ei. Si astfel nu te conectezi cu ei.

SAISPREZECE: Nu incepi cu ceva memorabil. Ai la dispozitie doar 60 de secunde pana cand publicul isi face o parere daca vrea sa asculte mai multe sau nu. Asigura-te ca profiti la maxim de cele 60 de secunde.

SAPTESPREZECE: Vorbesti la fel (sau aproape la fel) ca alt speaker (fii tu insuti sau nu te vei conecta). Imi amintesc ca am ascultat pe cineva vorbind la un eveniment care avea mesaje interesante si valoroase de transmis, doar ca exista o singura problema cu modul sau de livrare. Parea ca il imita prea mult pe Tony Robbins. Stiu ca Tony este cel mai bine platit speaker din lume si unul din cei mai buni, dar stilul lui Tony i se potriveste lui Tony. Este parte din el. Cand nu esti natural si autentic pe scena, lucrul acesta se simte.

OPTSPREZECE: Mesajul tau nu este suficient de original. De indata ce o persoana incepe sa spuna povestea cu constructorii de catedrale sau cu incercarile lui Jack Canfield sau orice alta poveste repetata din nou si din nou, multe persoane se vor deconecta pentru ca isi vor spune „Am mai auzit asta„.

NOUASPREZECE: Povestile tale nu misca nimic in sufletul publicului. Daca povestile sunt lipsite de conflict, de puncte culminante, de situatii tensionate, daca sunt doar istorisiri fara vlaga, ele nu vor implica publicul emotional in prezentarea ta. Cand spun emotii, asta nu inseamna ca trebuie sa starnesti lacrimi sau furie sau regrete, ci poti sa generezi si bucurie, entuziasm, iubire. Dar e nevoie sa starnesti o emotie in noi.

DOUAZECI: Nu ii pui pe oameni sa reflecteze la ce ai spus. Sa analizeze si sa se gandeasca la mesajele tale. Pune-i pe ganduri, fa-i sa se gandeasca la viata lor in raport cu ce ai spus. Fara aceasta introspectie mai profunda sau mai superficiala, e greu sa te conectezi.

 

Si uite ca am ajuns la finalul celor 20 de bariere sau greseli (cum vrei tu sa le spui) care apar in crearea unei conexiune dintre tine si publicul tau.

Sunt curios, care dintre aceste ultime 10 bariere crezi ca poate creea cel mai mult rau? (lasa-mi, te rog, un comentariu mai jos)

 

Atinge-le Inima si le vei deschide Mintea!

Ovidiu

4 thoughts on “20 de bariere in conectare – partea 2

  1. Cred ca e foarte important sa fii tu insuti, sa te simti bine acolo, nestanjenit de nimeni si nimic si atunci mesajul tau va fi original. Daca viata ta e autentica atunci ceea ce spui cu siguranta va avea impact si vei trezi in public emotii dintre cele mai diverse si mai profunde.Iti multumesc Ovidiu pentru sfaturi!Aceste informatii ma ajuta sa constientizez, sa fiu mai atenta si sa observ detaliile.O zi minunata!

    1. Ai mare dreptate, Flavia! Atunci cand esti tu insuti, transmiti cea mai autentica forma de energie si te conectezi foarte usor cu publicul la nivel emotional. Mult succes!

  2. Mi se pare interesant punctul 2, schimbul de energie cu auditorul si mi s-ar parea de interes sa dezvolti acest capitol, daca unii zimbesc sau casca sau vorbesc,ce reactii sunt potrivite sa ai tu ca vorbitor.

    1. Multumesc pentru mesaj, Corina! Intr-adevar e nevoie sa fim atenti la reactiile celor din sala, dar sa luam in considerare care este starea per ansamblu. E posibil ca 1-2 persoane sa se plictiseasca si sa nu fie interesate de ceea ce spui, dar asta nu inseamna ca tu gresesti. Doar daca un procent important din persoanele care te asculta sunt plictisite merita sa iti pui semne de intrebare si sa schimbi ceva.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume *