Loading

Sambata trecuta am participat pentru prima data in calitate de moderator la un eveniment TEDx. (TED-ul este pentru speakeri cam ce este teatrul de pe Broadway pentru actori)

Am avut ocazia sa ascult 13 oameni deosebiti care au obtinut rezultate importante in comunitatea lor si care si-au impartasit povestea cu cei 140 de ascultatori din sala.

Unii m-au captivat, altii … mai putin.

La final m-am intrebat ce anume au facut cei care au ridicat sala in picioare?

La o zi distanta, din pura intamplare (asta daca tu crezi ca exista asa ceva), am dat peste un studiu realizat de Science of People.

Acestia au analizat mii de discursuri de pe platforma TED.com si au identificat 5 elemente comune pe care cele mai vizionate videoclipuri le au.

Pot sa confirm ca studiul este valid pentru ca si la TEDx Targu Mures, cei mai buni speakeri, au avut aceste 5 elemente.

1. NU CONTEAZA CE SPUI, CI CUM O SPUI

Carisma, credibilitatea si inteligenta unei persoane este transmisa direct prin semnale nonverbale. Studiile ne arata ca intre 60 si 90% din comunicare este nonverbala. Am tot auzit acest lucru, dar acum avem si dovada: conform Science of People, ascultatorii i-au placut pe aceeasi speakeri, indiferent daca ii puteau auzi sau nu.

Urmatoarele 4 elemente au legatura cu cele mai importante semnale nonverbale.

2. CU CAT GESTICULEZI MAI MULT, CU ATAT VA FI MAI REUSIT DISCURSUL

Exista o legatura directa intre numarul vizualizarilor unui discurs de pe platforma TED.com si numarul gesturilor speakerului. Mainile ne ajuta sa exprimam si sa construim incredere. Studiile arata ca atunci cand putem vedea mainile cuiva, ne este mai usor sa avem incredere in acea persoana.

3. VARIETATEA VOCALA MARESTE CARISMA

Speakerii care au spus povesti, care au interpretat personaje sau care chiar au urlat la publicul lor au captat atentia publicului si i-au stimulat imaginatia. Cei care si-au memorat textul sau l-au citit de pe foaie nu au fost deloc memorabili.

4. ZAMBETUL TE FACE SA ARATI MAI DESTEPT

In ciuda credintelor ca a zambi intr-un mediu business denota un statut social scazut si ca subiectele importante necesita o grimasa sobra, cercetatorii au demonstrat ca un speaker este perceput mai inteligent, cu cat zambeste mai mult.

5. PRIMA IMPRESIE CONTEAZA

Cand spun prima, ma refer la „PRIMA”. Studiile arata ca cei din sala si-au creat o parere despre intregul discurs in primele 7 secunde! De regula, acest lucru se intampla fara ca speakerul sa rosteasca vreun cuvant.
Primele propozitii ale discursului sunt importante, dar mai important este cum intra pe scena speakerul, cum intampina publicul si cum spune primele cuvinte.

BONUS:

Pe langa cele 5 elemente, alte 3 au un impact important, dar nu atat de puternic ca cele de mai sus. Acestea sunt:
– speakerii imbracati in tinute casual au primit punctaje mai mici fata de cei imbracati in tinute business sau business casual;
– femeile imbracate in tinute business au primit punctaje mai mari fata de barbatii imbracati in tinute business;
– speakerii in haine de culoare inchisa au primit punctaje mai mari fata de cei imbracati in haine de culoare deschisa.

Care dintre cele 5 elemente ti se pare cel mai dificil de folosit?

Urmeaza-ti Zvacul!

Ovidiu

P.S. Pe 25-27 Septembrie organizez ULTIMUL curs de public speaking din 2015! Va avea loc la Cabana Motilor, Marisel, jud. Cluj. Iti poti rezerva un loc aici: www.LifeSpeaking.ro/atelier