Loading

Cele 4 condimente esentiale dintr-o poveste

Stiai ca in mod natural creierului nostru „ii plac” foarte mult povestile?

Datorita faptului ca actioneaza puternic la nivel emotional, povestile declanseaza eliberarea unor substante chimice.

Acest lucru ne faciliteaza procesul de memorare si ne activeaza zone multiple din creier in acelasi timp, tocmai pentru a spori atentia.

Destul de interesat, asa-i?

Pentru a reusi sa activam aceste procese cat mai eficient, avem nevoie de povesti foarte bune, captivante, care sa contina chiar si elemente de amuzament.

De foarte multe ori sunt intrebat: “Ce face ca o poveste sa fie una buna?

In urma tuturor experientelor mele trecute de vorbit in public am realizat ca pentru a reusi cel mai bine sa captivezi audienta prin intermediul unei povesti, e nevoie in primul rand de cateva “condimente” de baza:


1. Un singur protagonist

E important ca in povestea ta sa existe un singur erou/eroina la care lumea sa se raporteze.
Este esential ca acest protagonist sa fie relevant pentru povestea in sine.
Chiar si tu poti fi „eroul” povestii, atata timp cat are relevanta.


2. Un moment de conflict

Descrie un singur moment in timp care reprezinta o stare de conflict cu care protagonistul nostru se confrunta.

Acest conflict poate fi unul de natura personala, profesionala, emotionala sau spirituala. Indiferent de tema povestii, publicul e nevoie sa rezoneze cu acest conflict.


3. Un moment de decizie

Undeva in cadrul „calatoriei eroului” acesta trebuie sa fie in punctul in care ia o decizie care va schimba cursul calatoriei.

Acest ingredient este esential daca iti doresti sa transmiti si o anumita lectie prin poveste.


4. Un moment al descoperiri

La un moment dat, in cadrul „calatoriei”, eroul nostru trebuie sa aiba parte de o experienta din care acesta realizeaza ca a invatat ceva semnificant.

Acesta este momentul cel mai oportun pentru a impartasi cu audienta lectia invatata de pe urma povestii.

 

Daca vei include aceste „condimente” in povestea ta, vei reusi sa captezi atentia publicului, sa o mentii pe parcursul povestii si sa le oferi un mesaj care le poate schimba viata.

Te rog sa imi spui daca am reusit sa ma fac inteles.

Poti face acest lucru astfel: alege o poveste cunoscuta, identifica cele 4 ingrediente din povestea respectiva si scrie-le intr-un comentariu mai jos.

Atinge-le inima si le vei deschide mintea!

Ovidiu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.