Loading

Podcast #10: Indicatori si marcaje in discurs

In urma cu 2 veri, impreuna cu 3 prieteni am decis sa facem o escapada de weekend si sa vizitam Sfinxul, Babele si Varful Omu.

A fost o zi de ne-uitat, mai ales ca am uitat sa folosim crema de soare si ne-am parlit in ultimul hal.

Dar cu toate astea, drumetia a fost minunata.

Traseul nu a fost unul dificil, mai ales ca am avut ajutoare!

 

Cand te duci intr-o drumetie, nu-i asa ca urmezi in mod automat indicatoarele? 

Ma refer la acele marcaje care iti spun ce distanta mai ai de parcurs sau incotro sa o iei, gen: “3 km pana la Sfinx“, “la dreapta spre vf. Omu“.

Marcajele ne ofera o directie. Datorita lor nu traim sentimentul ca ne-am pierdut.

 

Cand ai de sustinut o prezentare poti utiliza acelasi concept prin folosirea: marcajelor de structura.

Eu folosesc acest tip de marcaje in majoritatea prezentarilor.

De exemplu vorbesc despre cei 5S ai unui Speech sau despre cele 5 filtre pentru descoperirea vocatiei sau despre cele 3 beneficii ale lui X sau cele 2 motive pentru care Y.

 

Imagineaza-ti ca vrei sa iti convingi publicul sa treaca la o alimentatie vegana.

Ai putea sa iti incepi prezentarea spunand:

Ma simteam greoi.
Simteam ca de fiecare data cand ma ridicam de la masa, aveam ciment in stomac.
Ai trait vreodata senzatia de balonare care are puterea sa iti strice ziua?
Am experimentat-o zilnic.
Apoi, intr-o zi ceva s-a schimbat.
Am mers cu un prieten la munte, impreuna cu un grup de vegani.
Au fost 2 zile crude, asa cum e carnea negatita, dar care m-au ajutat sa renasc.
Sunt 3 mari beneficii pe care le-am obtinut odata cu schimbarea alimentatiei …

 

3 mari beneficii – acesta e marcajul.

Din momentul in care l-ai mentionat, publicul cunoaste deja structura discursului tau.
Claritatea creste pentru ca ei pot sa iti urmareasca ordinea argumentelor mult mai usor.

Mai mult, daca cumva ii fura un gand si nu mai sunt atenti la tine, cand vor reveni in prezent, vor reusi sa isi dea seama foarte repede, unde ai ajuns cu prezentarea.

De asemenea, aceste marcaje te ajuta pe tine, ca speaker, sa nu deviezi de la subiect.

În descrierea acestui episod vei găsi un link de unde poți descărca gratuit o listă cu 30 de exemple de marcaje.

LISTA CU EXEMPLE

Data viitoare cand mergi in drumetie, cauta marcajele si reflecteaza asupra importantei lor in comunicare.

Vei gasi mereu un loc pentru ele in prezentarile tale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Nume *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.